2015. március 29., vasárnap

Rejtő 110

1905. március 29-én Budapest Erzsébetvárosban (110 éve) született a legsikeresebb magyar humoristák egyike, ha nem maga a legnépszerűbb.


Rejtő Jenő idegenlégiós könyveit valószínűleg még a mai ifjúság is olvasta, olvassa. Én konkrétan ezeken edzettem az olvasási készségemet, mert borzasztó rágósan szedtem a sorokat, nem akartak fogyni a lapok. Ami pedig egy hatszáz oldalas kötelező olvasmánynál elég kínos... Rejtő (alias P. Howard) mélynevettető regényei azonban rekordokat hoztak nekem. Sokadik olvasatra már akár másfél nap alatt is el tudtam olvasni. És akárhányszor ezt tettem, mindig megnevettetett. Mit nevetés? Kacagás!

Korai halálához betegségén és származásán kívül a kíméletlen munkaszolgálat játszott leginkább hozzá. Örülhetünk, hogy olyan aktív volt, így az utókor bőven kap tőle útmutatásokat a macskaköves sötét utcák matrózaitól, tengerjáró hajókon, vagy épp a gyarmati sivatagokban, ahol maga is légióskodott. No, nem sokáig, épp csak hogy élethű lehessen minden sztorija.

Regényei újra meg újra feltűnnek a könyvpiacokon, és minden kiadás jól eladható. Az androidos készülékek Play Áruházában is megjelentek e-book változatban, magukat ingyenesnek hirdetve. A trükk annyi, hogy csupán néhány, általában 10 oldal tölthető így le, ami a mézesmadzag (megjegyzem, hatásos), s ha többre vágyunk, fizessünk. (Ebben csak az a disznóság, hogy ingyenesnek, nem pedig "minta" vagy "bemutató" példánynak hirdetik.) Épp ezért...

Az e-book kedvelőknek jöjjön a valóban ingyenes (és legális!) könyvek listája, melyek több változatban (e-pubként is), esetenként akár mp3 formátumban hangos könyvként is letölthetők a Magyar Elektronikus Könyvtár oldalairól:



Lehetséges, hogy a lista bővült, szívesen veszem a segítő kommenteket. :)

A szöveges formátum zip (azaz becsomagolt) fáljként érkezik, azt egy pillanat alatt ki lehet bontani, s a kívánt mappába menteni. Érdemes tartalékként valamennyi zip fájlt egyetlen "MEK-könyvek" dokumentumba tenni, ez pici helyigényű, s könnyen mozgatható, ha esetleg nagytakarítás van a gépen.

Nagyon vidám perceket kívánok!

U.i.: Lájkolni, megosztani ér!

Forrás: Wikipédia / Rejtő

1 megjegyzés: